Ondernemersvereniging kapilands
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inkoop / verkoopprijzen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Inkoop / verkoopprijzen Empty Inkoop / verkoopprijzen

Bericht  eddie76 wo apr 01, 2009 1:34 am

Hoe kun je bepalen wat een goede inkoop of verkoopprijs is?

eddie76

Aantal berichten : 138
Registratiedatum : 04-03-09
Leeftijd : 48

Terug naar boven Ga naar beneden

Inkoop / verkoopprijzen Empty Re: Inkoop / verkoopprijzen

Bericht  mike1966 wo apr 01, 2009 8:24 am

eddie76 schreef:Hoe kun je bepalen wat een goede inkoop of verkoopprijs is?


De in en verkoopprijs is afhankelijk van een paar zaken.
- Aanbod op de markt
- Vraag van de markt
- Wel of niet gunnen

Als we kijken naar fruit is de vraag redelijk aanwezig op de markt waardoor fruit op de markt ook rond de 3 piek brengt zonder moeite , terwijl de productie kosten een stuk lager liggen, dus fruit gaat ongeveer 10X over de kop ( 10 x productieprijs = verkoopprijs)
Kijken we echter na staal die vraag is nog veel groter , maak je staal in een goedkoop gebied dan kost het je ongeveer 10,-- en verkoop levert zo 120 piek op dus 12 keer over de kop.

En dan moet men het je natuurlijk ook nog gunnen , als iemand je een contract stuurd en die gunt je ook nog eens watd an is de prijs meestal ook een stukkie lager dan de marktprijs.
Kijk bijvoorbeeld eens naar onze kolen die op de markt gauw 10 piek brengen , wij verkopen ze aan elkaar voor 5 .

Als je wilt inkopen voor je winkel ligt het natuurlijk anders

Kijken we weer even na fruit wat je verkoopt in je levensmiddelenzaak.
Het mooiste is natuurlijk elke dag een leuk inkomen hebben dus kijk je eerst even hoeveel fruit er nu eigenlijk in je winkel past

Voorbeeld je fruitwinkel heeft ruimte voor 1000 stuks, die zijn binnen 24 uur verkocht voor 3,50 piek dan is je inkoop rond de 3,00 als je een regelmatige aanvoerder wilt hebben zelf pak je dan nog mooi even 1000 x 0,50 = 500 piek mee
Doe je winkel dan ook nog een vol met reclame dan zul je merken dat die zelfde 1000 stuks fruit opeens veel sneller verkocht worden en kan je het misschien wel voor 4 of 5 piek in je winkel binnen 24 uur verkopen

Dan heb je met je winkel ook nog eens het probleem van vraag en aanbod in het land waar je winkel staat.

ik pak als voorbeeld even mijn auto huizen.

Ik heb 3 winkels die banden verkopen, in elk rode gebied 1 die alleen even veel reclame hebben
Duitsland heeft een aardig aanbod van banden waardoor ik ze daar kan verkopen voor rond de 400 piek.
Frankrijk zijn aanbod ligt lager en daar brengen de banden 415 tot 420 piek op
Turkije is echt een hoger vraag met laag aanbod wat mij dan ook 450 piek oplevert per band

Dus ja om een goede prijs te bepalen moet je aardig wat onderzoek gaan doen, kijken wat de goederen op de markt kosten, hoe groot is het aanbod op de markt, hoe groot is het aanbod in het land waar je wilt verkopen al dat soort zaken komt er bij kijken

mike1966
Admin

Aantal berichten : 425
Registratiedatum : 03-03-09

https://ov-kapilands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Inkoop / verkoopprijzen Empty Re: Inkoop / verkoopprijzen

Bericht  eddie76 do apr 02, 2009 1:45 am

Dan heb ik nog heel wat te doen de komende tijd.
Vraag en aanbod worden die elke dag gecorrigeerd ?

eddie76

Aantal berichten : 138
Registratiedatum : 04-03-09
Leeftijd : 48

Terug naar boven Ga naar beneden

Inkoop / verkoopprijzen Empty Re: Inkoop / verkoopprijzen

Bericht  mike1966 vr apr 03, 2009 9:56 am

klopt vraag en aanbod die je in de stats. terug kan zien worden elke dag bijgestelt.

mike1966
Admin

Aantal berichten : 425
Registratiedatum : 03-03-09

https://ov-kapilands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Inkoop / verkoopprijzen Empty Re: Inkoop / verkoopprijzen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum